Site Overlay

Další podrobnosti a reference k workshopu Beaty Hlavenkové

Harmonogram workshopu:

1.blok 10.30 – 13.00

Úvodní více méně teoretický seminář. Na základě společného poslechu vybraných vlastních i cizích skladeb/písní a následné analýzy se podíváme na to, jak se dá melodie doprovodit, jak naopak vymyslet melodii k daným akordům, jak improvizovat. Jak tomu všemu dát formu. Samozřejmě probereme základy hudební teorie, která je důležitou součástí kompozičního procesu, tzn. lepší a praktičtější využití znalosti harmonie, způsoby práce s melodií. Vše velmi interaktivně, taky jak jinak!

2.blok 14.30 – 17.30

Na odpolední a delší část jste zváni se svými nápady, motivy. Podíváme se spolu na to, co by se s nimi dalo dělat dál. Bude též k užitku, pokud budete mít v paměti či nějak zapsanou vaši oblíbenou píseň a popíšete, co se vám na ni líbí a proč. Bude čas se věnovat každému zvlášť, ale zároveň za interaktivní přítomnosti ostatních. V individuálním přístupu, který velmi často odkrývá a nabízí všeobecná témata k probrání, se cítím jako mentorka nejsilněji.

Těším se na vás!

Beata Hlavenková

Reference:

Mým snem vždy bylo umět si sednout ke klavíru a prostě hrát. A to ne pouze nazpaměť naučené skladby nebo hrát z not, ale prostě hrát. Improvizovat. Často se mi stávalo, že někde bylo pianino, ale styděla jsem se k němu usednout, protože i přes roky tvrdé průpravy a pilování techniky stačil výpadek tréninku a už jsem si nebyla jistá, zda ještě něco dokážu zahrát, zda si to „pamatuji“. 

Beatu jsem tak oslovila s otázkou, zda se vůbec dá improvizace naučit, zda to člověk nemusí mít “ v sobě“. Měla jsem možnost s ní strávit dvě hodiny. A tyto dvě hodiny zapříčinily, že dnes dokážu ke klavíru sednout a hrát. A to klidně hodiny. Že jsem si nahrála „svoji skladbu“, kterou dokonce sama poslouchám, když nemám možnost hrát. 

Beata mi totiž ukázala, že je to vlastně jednoduché, že i když je za tím spousta teorie založené na logických vazbách, člověk dokáže začít improvizovat i s pouhými základy. Ukázala mi pár základních  triků, jak mojí zkostnatělou hru rozvolnit a využívat celou klaviaturu. “

Marie Havlíčková ( ex CEO Slevomatu)

Měl jsem štěstí být účastníkem prvního ročníku stipendijního programu MenArt, kam byl můj žák vybrán do skladatelské třídy lektorky Beaty Hlavenkové. Spolu s ním bylo ve skupině dalších 5 stipendistů, každý s naprosto odlišným hudebním zaměřením. Díky možnosti být jako pedagog přítomen výuce všech stipendistů jsem mohl sledovat fantastický hudebně-pedagogický záběr paní lektorky. Dokázala citlivě vést a rozvíjet všechny žáky s udivující lehkostí bez ohledu na to, zda jejich hlavním zájmem byla především klavírní tvorba, aranžování pro bigband, skládání vokálních balad s folklórním nádechem či experimentování se syntezátory a další moderní technikou. Vše na vysoké odborné úrovni podpořené vlastní zkušeností ve všech daných oblastech. Tento celoroční kurs byl primárně určen pro žáky, ale troufám si tvrdit, že minimálně stejně inspirativní přínos měl i pro mě jako pro pedagoga.”

Mgr. Radek Škeřík, zástupce ředitele pro hudební obor, ZUŠ Střežina, Hradec Králové

S pedagogickou činností Beaty jsem měla tu čest setkat se v rámci projektu MenArt, určenému pro děti ze ZUŠ. Tady ve mně probudila „kreativního ducha,“ o kterém jsem do té doby neměla ani ponětí. Ukázala mi cesty, kterými se při tvorbě ubírat a odhalila zákoutí, do kterých se vydat, když je kreativní okno. Z jejích poznámek doteď čerpám, byť jsme se viděly jen párkrát.

Díky tomuto projektu jsem mohla být přítomna i tomu, jak pracuje s ostatními žáky. A i když je skladba tak individuální disciplína, dokázala se každému přizpůsobit, sdílet a rozvíjet jejich myšlenky.

Beata vás nabije neskutečnou energií a chutí do práce a její pozitivní přístup je skvělou motivací.”

Bára Sedlářová , absolventka stipendijního programu MenArt